Jak už to každý rok bývá, je podzim, takže zas sháním nové cabrio na další rok. Ale udělám malé zpětné zhodnocení hlavního cabria letošního roku, které jsem teď před týdnem prodal. Jedná se o FIAT 500 ve verzi „C“, tedy cabrio. Ono to není úplně 100% cabrio, ale má elektrickou plátěnou střechu, kterou lze úplně složit.
Plnohodnotný test psát nebudu – ten udělal kamarád, kterému jsem auto půjčil, aby udělal nezávislý test.
Co je ale jiné oproti běžným 500, je charismatický motor 0.9 litru se dvěma válci (ano, má jen 2 válce), dopovaný turbem, o výkonu 63 kW, a k tomu automat (robotizovaná převodovka – není zas tak špatná, měl jsem horší).
Když jsem kupoval 500C, hlavní důvod, proč vzít zrovna tuhle barvu (kterou jinak nemusím), byl vyzkoušet ten dvouválec. A musím říct, že dvouválec je výkonově naprosto dostatečný a hlavně projev motoru mě neskutečně bavil. Stojí to za to. Měl jsem už 3-, 4-, 5-, 6- a 8válce, ale za poslední roky mě nejvíc pobavil právě tenhle dvouválec, a pak sametový V6 3.0 v Jaguaru XF, který jezdil úsporněji než ten dvouválec. Jediný nedostatek motoru je jeho žravost – prostě žere víc než klasický čtyřválec 1.2.
Takže fantastický motor, který udělá radost, máme za sebou. A to druhé? Jaké to je jako cabrio? Popravdě, z pohledu cabrio efektu je to příjemné, ale není to dobré cabrio. Furt mi vadí boční rámy a nad 90 km/h do něj moc fouká. V tomhle ohledu jsem měl lepší cabria a ani topení nebylo tak účinné jako u jiných kabrioletů. Takže z pohledu jízdního zážitku jako cabrio mě FIAT 500C nenadchl, ale zároveň to není špatné auto, rozhodně ne jako třeba Volvo C70.
Takže pokud budete někdy uvažovat o 500, berte jedině verzi „C“ a jednoznačně hledejte dvouválec (nejlépe RIVA) nebo ostrý Abarth. Nic mezi tím.







