
Pár měsíců po prodeji Smartu Roadster Brabus jsem ke konci roku 2024 koupil svůj první Mercedes. No, trvalo to – na to, že jsem už měl přes 40 aut. Šlo o Mercedes-Benz SLK 200 (R171), tedy druhou generaci SLK. Ta první se mi nikdy nelíbila, ale u té druhé mě vždycky bral exteriér ve stylu SLR – za mě nejhezčí SLK vůbec. Tedy až na ten interiér…
Hlavní pozitivum auta je vzhled a celkem příznivá cena na to, o jaké auto jde. Další velké plus – jako kabriolet je opravdu povedené. Proudění vzduchu v otevřeném režimu je výborné, a to jsem měl „sociál verzi“ bez větrné šály a vyhřeve sedaček. Takže z pohledu fanouška kabrioletů je SLK (R171) velmi dobré auto.
Ale… kvalita plastů v interiéru je jako v moderní Dacii. Opravdu – za mě byla úroveň plastů i kůže dost ubohá (i moje Lancia Musa (další moje auto, ale co tu psat nebudu) měla o dost lepší kvalitu čalounění, Lancii jsem dokonce dal známému na nezávislý posudek – nabízel jsem mu SLK , ale oba jsme se smáli té „kvalitě“ plastů i kůže, jak z Dacie a radší si na test pujčil Lancii)
Navíc můj kousek byl bohužel „sociál verze“ – tedy základní motorizace s manuálem. Výkon motoru mi nevadil, kompresor je dobrý, ale jediné, co to mělo navíc, bylo kožené čalounění nevalné kvality. Chyběla výbava, kterou bych každému doporučil: vyhřívané sedačky a hlavně větrná šála (foukání teplého vzduchu na krk).
Celkově – pokud vám nevadí, že kvalita materiálů v interiéru je na úrovni moderní Dacie, a netrváte na luxusních materiálech co dokaže nabidnout i třeba Renault ve své době, SLK je velmi dobré auto. Teď se snažím sehnat SLK 55 AMG za rozumnou cenu. A pokud budete někdy SLK kupovat, hlavně nezapomeňte hledat kousek s vyhřívanými sedačkami a větrnou šálou – to opravdu dstojí za to.



Ale jinak SLK dobře sloužilo i na stavbu další farmy 3D tiskárny kdy jsem převážel hliníkové profily

